16 Şubat 2012 Perşembe

OKSALİK ASİT UYGULAMASI DA TAMAM

      Selamün aleyküm sevgili dostlar,
      Salı Günü okulda dersim yok. Arılarla ilgilenme zamanım oluyor. Ne zamandır yapmayı planlayıp da bir türlü denk getiremediğim, oksalik asit uygulamasını allah ın izni ile yaptım. Tarif olarak Mehmet Yüksel kardeşimin %3,5 luk karışımını kullandım.
     55 koloni için, 2litre suya 400 gr şeker ve 70 gr oksalik asit karışımını ılık olarak, Arılara üstten, çerçeve aralarına, arı kümesinin üstüne uyguladım. Bir koloniye takriben 30 ml karışım kullandım.
Kovanlarım çekmeceli olmadığından sonuçlarını takip şansım olmadı. Sonbaharda iki defa formik asit uygulamıştım. Acaba? diyerek bildik kimyasal uygulama da yaptım. Onun  için zaten varoa yok gibiydi. Ama şansa bırakmamak, zamanı gelince ilaçlamak lazım. Arıların bazıları az da olsa yavruya başladı. Onun için ilkbaharda havalar ısınınca tekrar formik asit uygulamayı düşünüyorum.
     Bu işlemi yaparken görsel materyal hazırlayamadım. Hoş görünüze sığınıyorum.
     Herkese selamlar

4 yorum:

  1. Selamunaleykum
    burada kar üstüne kar yagmakta bu sene kış kışlıgını yaptı ben arılarıma iki aydır gidemedim hava muhalefetinden dolayı ne olduklarını bilmiyorum Tevekkel Talalah diyorum şöyle günler bir düzelse hayırlısıyla inşaallah hemen gidecegim.Çaylı arkadaş senin blıogunu eklemiş mustafa dogan takip etmekte bazı arıcı dostlara meil yolla senin blogu blog listelerine kaydetmelerini rica et maşallah daha iyi olacak yaptıgın ilaçlamanın semeresini verir Yaradan Mevla hayırlı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam, Hilmi Abi Allah razı olsun. Zamanla olur inşaallah. Havalar düzelir yakında. Oksalik asit zaten kış mevsiminde, arılar salkımda iken ve yavru yokken en verimli oluyormuş. Saygılar..

      Sil
  2. selamunaleyküm
    aramıza hoş geldiniz.fotolarınızıda bekleriz abi

    YanıtlaSil
  3. Aleyküm selam Hoş bulduk, ssağolçaylı kardeş. inşallah fotolarda olacak.

    YanıtlaSil